יום שבת, 11 באוקטובר 2014

המדריך לשורד המתחיל באוהל

כשרק קפץ לי לראשונה הרעיון לעבור לגור במאהל ארלוזורוב,  ריחפה מעלי עננה גדולה של הלא נודע. איך חיים באוהל? איפה מתקלחים? איך השירותים? האם יש להם שם חשמל? איך הם מבשלים? איפה מטעינים פלאפון? איזה טיפוסים חיים שם? והאם חיים שם בכלל אנשים?! אני אף פעם לא ראיתי שם כלב, תמיד האזור שממה ריקה.
לפני שעברתי לכאן, לקחתי לעצמי 3 גיחות  גישוש נפרדות , בבוקר, בצהריים ובלילה , בשביל לקבל תמונה רחבה ככל האפשר על החיים במאהל ארלוזרוב, ומה צריך להכין בכדי לשרוד בתנאי המחיה במאהל.

אז אם גם אתם קורסים תחת יוקר המחיה ומתלבטים האם כדאי לחסוך לעצמכם 3-4 אלף ש"ח על שכ"ד וחשבונות בחודש, הנה הדברים העיקריים שתצטרכו בכדי לשרוד כאן:

1. שמרו על הדם שלכם - הדבר הראשון שהבנתי אחרי 5 דק' כאן זה שאני אהיה חייב משהו נגד יתושים. הם יוצאים למתקפה עם רדת החשיכה, ומסתערים ללא התרעה על כל גוש בשר שנתקל בדרכם. לא תשרדו כאן יום אחד בלי משחה נגד יתושים. ואני ממליץ מראש לקנות שתיים שלוש.

2. מקלחות - יש כאן מקלחת אחת בחלק הצפוני (איפה שאני ממוקם) , וכנראה שעוד מקלחת בחלק הדרומי (הדרומיים והצפונים כאן משתדלים לא להתערבב, על זאת בפעם אחרת). בכל אופן, תא רחצה קטן, מים קרים בלבד. אני באתי בתחילת ספטמבר שהיה עוד חם מאד בחוץ, אז דווקא מקלחת קרה היתה מרעננת, אבל בשבועיים האחרונים כמעט ובלתי אפשרי להתקלח אחרי שהשמש יורדת. נהיה קר מדי.

אלטרנטיבת חירום שאני שומר לעצמי למקרה שאשבר זה לעשות מנוי לחדר כושר רק בשביל המקלחות והשירותים. 200-300 שח לחודש, תלוי באיזה חדר כושר תבחרו. יש כאלו שעשו מנוי למקווה, שזה יותר זול, באזור ה 100 שח לחודש. ויש עוד אופציה, שנקראת כשרון - יש כאן בחור מוכשר שאני קורא לו מק'גיוור התימני , והוא כבר בנה לעצמו מקלחת פרטית עם אטמור. במקרה הוא גם אחד החברים הטובים שלי כאן ובימים אלו אני מנסה לשכנע אותו לבנות לנו ג'קוזי. תהיו ילדים טובים וניתן לכם לעוף על איזו בועה (כמו זאת שאני נמצא בתוכה כבר איזה 35 שנה..).

3. שירותים - רע מאד. הייתי מעדיף שלא לפרט על הסעיף הזה. בואו נאמר רק שהאמיצים והנועזים כאן משתמשים בשירותים הכימיים שזרוקים ברחבי הפארק, ואני  רקמסתכל עליהם בכל פעם מחדש שהם יוצאים משם במלוא הערכה והערצה הראויה. אבל אני מעדיף לקפוץ קטנה עם הקטנוע לתחנות דלק שמסביב. או בשעות היום בתחנת רכבת ממול. עם הזמן תתחילו לסמן לעצמכם את המקומות האהובים עליכם.

ללא ספק אפשר לומר שהשירותים כאן זאת הבעיה הכי גדולה במקום. לא ברור לי למה העירייה לא דואגת לפנות את הפסולת מהשירותים הכימיים שפזורים במקום לעיתים יותר דחופות. עניין של תקציב פעוט. סדר עדיפויות שכנראה לא עומד באותו קנה יחד עם השקעות של מיליונים בטיילת ובעוד אטרקציות בעיר. ככה זה שיש ראש עיר לעשירים בלבד.

4. חשמל / הטענות - בעיקרון יש כאן נקודת חשמל אחת במתחם הפינתי של המאהל. זה לא מספיק להרבה, רק מקרר אחד, טלוויזיה אחת, ואני גם העדפתי בהתחלה שלא להתערבב יותר מדי ולא להתעלק על החבר'ה הותיקים כבר מההתחלה. אז הייתי מטעין את הפלאפון אצל חברים ובעבודות, אבל עם הזמן גיליתי שיש נקודות הטענה בתחנת רכבת ממול, בתחנות דלק, ובכלל כמעט בכל מקום מסחרי יש נקודת חשמל פנויה. פשוט אף פעם לא הסתכלתי על זה.

5. מקרר / שמירה על מזון - כמו שציינתי הרגע, כמעט ואין אופציה כזאת, מלבד המקרר המרכזי, שמתמלא די במהירה. היום, חודש וחצי אחרי אני מדי פעם דוחף שם לפריז'ר שני בקבוקי מים ולמחרת מוציא אותם קפואים וזורק אצלי בצידנית. אבל לא יותר מזה. אין אפשרות לשמור על מזון שדורש קירור. סורי. תאכלו בחוץ. תקנו כל פעם לאותו הרגע. תופתעו לגלות שזה אפילו חוסך לכם כסף.

6. שמירת חפצים - דאגו לשמור את הארנק , פלאפון, מפתחות ושאר הדברים היקרים שלכם תמיד עליכם. יש כאן נטייה לדברים להיעלם. בשבוע הראשון נעלמה לי כאן שקית עם משחה נגד יתושים, דאודורנט וגליל נייר טואלט שהשארתי מחוץ לאוהל. היה לי מזל ליפול בקטן ולהתפקח מהר. שמעתי על אנשים מסביבי שנעלמו להם חפצים הרבה יותר יקרים, כמו אופניים, מנעולים ועוד. בקיצור, כמו בכל מקום, גם כאן ישנם אנשים שצריך להרוג.

7. גישה כללית - אני הגעתי לכאן בגישה שכל דבר שלפחות עשרה אנשים עשו לפני, גם אני יכול לעשות. מבחינה פיזית לפחות. אם תאמצו לעצמכם את הגישה הזאת שום דבר לא יפחיד אתכם, מאחר ועברו כאן כבר מעל מאה אנשים שונים שחיו במאהל תקופות ארוכות של חודשים ויותר מכך. אז אם הם יכלו ועדיין יכולים, גם אני ואתם יכולים.

8. חורף - זה הזמן למחוק את המס' של אמא  מהזכירון בנייד כי לפי השמועות אתם הולכים לבכות לה הרבה. אין לי מושג איך כאן בחורף, אבל אומרים שלא קל. בכלל. ואני הולך להינות מזה. זה היתרון בלהיות גם סדיסט וגם מזוכיסט - אתה גם נהנה להתעלל בעצמך וגם נהנה לסבול מזה. אבל ברצינות כמעט כולם כאן כבר ערוכים עם סוכת עץ עטופה בבריזנטים שאמורים להגן מפני המים. עוד המלצה היא לשים את האוהל / סוכה על משטחים כדי לתת הגבהה. ככה שברגע שתהיה הצפה הדברים שלך יהיו מוגנים. אני בדיוק עובד על זה. זאת אומרת, מקגוויר עובד על זה.

בהצלחה לכולם.

שאלות נוספות תרגישו חופשי...

לפייס של הבלוג:

לפייס הפרטי: Amichai shine

5 תגובות:

  1. שלום עמיחי, קראתי את הכתבה שלך בוויינט. אני רוצה להגיע לתקשורת, להנהיג מהפכה, או לפחות להעלות את נושא תרבות השלטון לתודעה. אתן לך דוגמה אחת של מאמר שלי ובו קישורים לדעות מוצקות לכך שהפערים מכוונים. האם תוכל לסייע לי להגיע למנהיגי המאהל כדי לנסות לשכנע אותם ברעיונות שלי?
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-89087-00.html

    השבמחק
  2. אהבתי. בהצלחה ושמור על עצמך.

    השבמחק
  3. היי עמיחי. אני סתם אישה בלי שום אג'נדה - לא תקשורת, לא מהפכות חברתיות. אני בגילך, גרה בגבעתיים עם בעלי הנהדר, והייתי רוצה להיפגש ולדבר. יש לי רעיון קצת טפשי וקצת מופרך שאולי יעזור לך (אני לא מבקשת שום דבר בתמורה, אל תדאג), אבל הייתי רוצה לדבר קודם, אם זה בסדר. אם כן - ענה לי כאן ונמצא דרך. בכל מקרה, הבלוג שלך מעורר מחשבה והשראה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמובן שאת מוזמנת לשתף אותי בכל רעיוו, פה בתגובות או בהודעה פרטית דרך הפייס של הבלוג .

      מחק
  4. איך הרסת הכל עם בעלך הנהדר...
    תודה על המחמאות בכל מקרה.

    השבמחק