יום ראשון, 12 באוקטובר 2014

הפתרון היחידי להורדת מחירי הדירות



הרבה שואלים אותי "עד מתי תמשיך את ההרפתקה הזאת?" / "עוד רגע הגשמים והסופות בדרך, מתי תחזור לדירה נורמלית?", אז התשובה שלי פשוטה מאד – כסף נזיל לשכ"ד יהיה לי כבר בחודש הבא, אבל לדירה נורמלית אני אחזור כבר רק כשמחירי הדירות כאן יחזרו להיות נורמליים. ומה זה "מחירים נורמליים" אתם שואלים? מחירים נורמלים זה אומר ששכר הדירה לא יעלה על רבע מהמשכורת שלך.

אם ניקח למשל את המשכורת הממוצעת של רוב האזרחי ישראל שעומדת על 6-7 אלף בחודש, זה אומר ששכ"ד לחדר מינימלי של 30 מ"ר לא יעלה 1,500  1,700 ש"ח. ואם ניקח נתון עובדתי, נצלני וחזירי שעל פיו  רוב חדרי הדירות בת"א לא עולים על 20 מ"ר, זה אומר ששכ"ד לא אמור לעלות על 1,000 – 1,200 ש"ח לכל היותר. בעלי הדירות צריכים להבין דבר ברור ביותר – חתכתם שליש או מחצית משטח כל חדר בדירה בשביל לפצל אותה ולהרוויח יותר בחזירות – תקבלו פחות כסף לפי אותו היחס. פשוט וקל: חצי דירה, חצי כסף.

ואם הדירה לא משופצת, לא מרוהטת, קומה רביעית בלי מעלית, קרקע בלי שער בטיחות, באזור מרוחק או בסמטה צדדית – על כל פאק שכזה ירד מערך הדירה עוד 5%-10% מעלות השכירות. אין חוכמות. נו מור 3,500 שח ל17 מ"ר בארלוזרוב. ימי הפראיירים העליזים והמופלאים תמו והסתלקו להם מן מהעולם. ועכשיו נותרו כאן רק אזרחים מרירים ומחודדי חושים, שמריחים מקילומטרים שמנסים לדפוק אותם. נגמרה החגיגה. אין כאן שום מחאה. תשכחו מהמילה מחאה. זה הכל עניין של משא ומתן. היצע וביקוש, כמו שכתבתי כאן בפוסט הראשון. ברגע שלא יהיה ביקוש, מחירי הדירות יהיו חייבים לרדת.

עזבו את הדירה שלכם היום. בואו למאהל ארלוזרוב. הצטרפו אלי לחיי קמפינג קסומים בטבע ללא עלויות.  אני מוכן לעזור בתיאום מראש לכל מתלבט שירצה חפיפה קלה להתאקלמות הראשונית. כל מה שאתם צריכים זה 99 שח ויש לכם דירה זוגית מבד, בלי משכנתא, בלי ערבים, בלי חוזים, בלי התחייבויות. לא טוב לכם? יהיה לכם קשה מדי? מקסימום תתקפלו אחרי שבוע או כמה ימים, תשארו עם החוויה והניסיון ותחזרו לאותו מצב קודם מפוקחים יותר, לא הפסדתם כלום,  לא קרה כלום.

 ואם התאקלמתם והתאהבתם בחיים החדשים כמוני – הרווחתם 4,000 שח לחודש מינימום. שכירות, חשמל, מים, וועד, ארנונה, תקשורת. הכל. הכל חינם.
אה סליחה, שכחתי, עמלת מעבר והתאקלמות של 49 שקלים ל 36 תשלומים שווים, אפשר גם בכרטיס אשראי, מקבל גם הוראות קבע. סתם. צוחק. למרות שחלק מכם עוד היה בא לשלם לי את זה. מרוב שהתרגלתם להיות פראיירים ולשלם כל מה שמבקשים מכם. אבל ימים השתנו. זה הזמן להיות אמיצים ולצאת מהקופסה.

אז איך עושים את המעבר הזה? פשוט מאד.

מעבר לאוהל ב 3 שלבים:

1.      מודיעים לבעלת הדירה שאתם רוצים לעזוב ואתם מחפשים מחליף לדירה שיכנס תחת החוזה שלכם.
2.      מפרסמים מודעה ביד 2 / הומלס – תוך ימים בודדים עשרות פראיירים תורניים חדשים יתייצבו בפתח דלתכם, ויתחננו שרק תמליצו עליהם לבעלת הדירה, שתבחר בהם להיות הדיירים המרוששים הבאים.
3.      קנו אוהל ובואו לכאן, תבחרו לעצמכם מקום, אם תרצו נעשה לכם סיור קצר לגבי כל מה שדרוש במקום וזהו.
·         אופציונלי (אני שומר את זה לעצמי למקרה חירום): לעשות מנוי לחדר כושר בשביל מקלחות חמות.
·         יש כאלו שעשו מנוי למקווה, שזה אפילו יותר זול. אני ממליץ על חדר כושר, תשדרגו את החיים שלכם עם קצת כושר ובריאות על הדרך. זאת הולכת להיות ההוצאה היחידה שלכם. תעשו כבר מנוי למקום עם בריכה וג'קוזי, מה יש, תחיו טוב. תתפנקו.
אני כבר כאן, חודש וחצי, לא הולך להתקפל גם אם יציעו לי דירה בחצי מחיר כרגע. פשוט כיף לי כאן.



יחד עם זאת, ואני חייב להיות כן עם עצמי, יש בי צד שלא לגמרי סגור על העניין הזה של עם ישראל חי מסביב לאוהל שלי. בכל זאת, זה עם בעייתי וקשה עורף, וידוע בחוצפתו וכיעורו במיוחד בטיולי שטח שנותרים עם ערימות של זבל ולכלוך למזכרת הדורות שאחרי. אז רגע לפני שאתם נוהרים לכאן בהמוניכם ומחרבים לי את הפיקניק הקטן שלי באמצע החיים, רגע קטן לפני זה, תנו לי לספר לכם עוד שני דברים:

1. חורף בפתח - השמועות מספרות שמצפה לנו חורף יותר קשה מרוסיה. מינוס של 20 מעלות לפחות. וזה עוד רק ביום, שהשמש זורחת. אנשים כאן הולכים לקפוא למוות. זה יהיה כמו הרובוט ההוא משליחות הקטלנית, בנאדם יוציא את הרגל שלו בבוקר מהאוהל והיא תהפוך לגוש קרח. שנייה אח"כ הוא ידרוך עליה וכל הרגל שלו תתפרק למיליון חלקיקים קטנים. אבל זה בקטנה, החורף, לא משהו שישבור אתכם. בטח לא משהו ששווה להפסיד בשבילו 3-4 אלף בחודש. אחרי הכל אנחנו יודעים מה חשוב באמת בחיים (הכסף כמובן). 

2. גדרות חשמל - ב 1 לנובמבר הולכים לצמצם כאן את שטח המאהל. שמו כאן גדר הפרדה שחוצצת בין הצד המערבי לצד המזרחי של המאהל. נהיה כזה קטן פתאום, כמו גטו. ויש שמועות שזאת גדר חשמלית ומה 1 לנובמבר כל מי שינסה לעבור דרכה יתחשמל למוות. בקטנה ככה. אז יהיה קצת צפוף. מקסימום האוהל ייגע בגדר ונקבל כמה זצ'ים של 9,000 וואט על הבוקר. נתעורר טוב. אבל שוב, לא משהו שימנע מאיתנו להילחם על זכותנו למגורים במחירים סבירים ("מחירים סבירים" = חינם ).

בקיצור, הבנתם אותי, תבואו , בכיף, אבל תהיו נחמדים. תהיו רגישים. תכבדו אחד את השני. תתחשבו באחר, תעזרו לזולת. תהיו שכנים נעימים. כולנו יחד בסירה הזאת. אז בואו נשוט לנו בכיף אל מסלול חדש של חיים ללא שכ"ד והוצאות מחיה , זה הולך להיות מסלול פראי למדי.

לשאלות , בפייס של הבלוג:

או בפייס הפרטי: Amichai shine

תגובה 1:

  1. את צודקת לחלוטין ולכן עשיתי מנוי לחדר כושר ואני ממליצה מאוד על מכון כושר קניון חיפה ויש שם הכל מקלחות חמות, ג'קוזי וכ'ו
    תודה על הפוסט.

    השבמחק